خانه / اخبار شهرستان قروه / آمار مبتلایان به کرونا در کردستان : ۷۸ نفر

آمار مبتلایان به کرونا در کردستان : ۷۸ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است.

دکتر فرزین رضاعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷۰ نفر بوده که ۱۱۸ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های شهرستان های استان شامل سقز ۶۴، بانه ۱۳، سنندج ۲۰، قروه ۱۰،  دیواندره ۲، بیجار ۸، سروآباد یک، و مریوان یک نفر است، افزود: ۷۸ مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان‌ها سقز ۳۱، بانه ۱۷، سنندج ۱۲، کامیاران ۲، قروه ۷، مریوان ۲، دیواندره ۲، بیجار، دهگلان ۲ و سروآباد یک نفر هستند.

رضاعی با اشاره به جان باختن ۶ بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا امروز، تاکید کرد: از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار در مریوان فوت کردند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به  هشت هزار و ۴۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد برسد.

خوشبختانه تاکنون ۲ هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.