خانه / آموزش / راهکارهای صید ماهی سونگ و شیربت

راهکارهای صید ماهی سونگ و شیربت

ماهیگیرانی که به صید این ماهی می پردازنند اکثر با یک سیستم مشابه قادر به صید هردوگونه ماهی می شوند هم ماهی سونگ می توانند بگیرن هم ماهی شیربت.
در ایران ماهی سونگ به نام های مختلفی شناخته شده که از جمله اسم کله گرازی یا انزه یا چهار سبیل مشهور می باشد “کانال ماهیگیری با قلاب”و ماهی شیربت هم به ماهی سرخه معروف می باشد. ماهی شیربت یکی از جنگنده ترین ماهی های گرم آبی ساکن رودخونه های می باشد که صید اون از لذت بالای برخوردار می باشد.

فصل های صید ماهی سونگ و شیربت
فصل صید ماهی سونگ و شیربت از فصل بهار که موقع تخم ریزی ماهی می باشد شروع می شود که صید اون برای ماهیگیران ورزشی هیچ مانعی ندارد زیرا بعد از صید ماهی رها سازی می شود. بهترین برج های صید ماهی سونگ و شیربت برج های ۱و ۲و ۳ می باشد

طعمه های رایج صید ماهی سونگ و شیربت

معمولا اکثر ماهیگیران برای صید این دو ماهی از طعمه ماهی استفاده می کنند و گاهی هم از طعمه های طبیعی دیگر مثل غوربافه و پرندگان هم استفاده میشه که اصلا من اون طعمه هارو توصیعه نمی کنم زیرا نه انسانی است نه جزء طعمه های مجاز در ماهیگیری ورزشی به حساب میاد”کانال ماهیگیری با قلاب”. و برای صید ماهی شیربت هم می تونیم از طعمه ماهی و روده مرغ و حتی خمیر ساده که بر ترین خمیرهمان خمیر نان باگت می باشد می توانیم استفاده کنیم ماهی شیربت به طعمه نان در فصل بهار علاقه شدیدی دارد.

حتما ببینید

طعمه جوشانده آرد جو

مواد لازم: ۱/۲ لیوان آرد جو ۱ فنجان آرد ذرت ۱ فنجان آرد ساده ۱/۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.